Fysiotherapie

info@fysiotherapietorenstraat.nl

Pluspraktijk sinds 2015!

Fysiotherapie

Fysiotherapie Torenstraat werkt volgens de actieve revalidatiemethode. Dat wil zeggen dat er niet alleen gekeken wordt naar de klacht waarmee u komt, maar vooral ook naar de oorzaak daarvan. Door deze benadering worden oorzaken en factoren die de klachten in stand houden behandeld en verholpen.

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat deze actieve benadering leidt tot betere resultaten, het voorkomt - anders dan bij passieve revalidatie- therapieafhankelijkheid, terwijl de kans op terugkeer van de klacht aanzienlijk wordt verkleind.

Naast de actieve oefentherapie wordt, daar waar nodig, gebruik gemaakt van manuele technieken en medical taping.

Sinds vrijdag 1 mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan u gewend bent.

Zo maken we daar waar mogelijk afspraken op afstand, via de telefoon of een videoverbinding. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen.

Als u, of iemand in uw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we het even uit.

Als het voor uw zorg noodzakelijk is én het ook veilig en verantwoord kan, plannen we wel een behandeling in de praktijk.

Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de hygiëneregels:

• Geen handen schudden
  • Neem twee handdoeken mee
  •  Desinfecteer uw handen vóór de ingang
  • 1 persoon per fysiotherapeut
  • Hoest en nies in je elleboog
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Bij griep of andere luchtwegklachten komt u niet

Als het nodig is, maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Mogelijk vragen we u ook om een mondkapje te dragen. In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Uw fysiotherapeut vertelt u welke fysiotherapeutische zorg mogelijk is.

We vertrouwen erop dat u begrip heeft voor de maatregelen.